Tiskové zprávy

Nové stacionární radary dohlédnou na řidiče

Od listopadu se mohou řidiči setkat na ulicích Jižní, Slavonínská a Šternberská v Týnečku s novými stacionárními radary.

„Nejedná se o nahodilé lokality, ale v dotčených místech probíhalo měření dopravní intenzity a dodržování nejvyšší povolené rychlosti,“ uvedl k problematice ředitel městské policie Pavel Skalický a dodal: „Chceme dosáhnout zejména zklidnění dynamické dopravy a zvýšení pocitů bezpečí nemotorizovaných účastníků silničního provozu.“

„Hlavním cílem je především prevence a zklidnění dopravy. Že se tak skutečně děje, potvrzuje i statistika. Poslední umístěný radar na ulici Okružní zpočátku zaznamenával 300 přestupků měsíčně, dnes se průměrně pohybuje okolo 190 přestupků měsíčně,“ řekl primátor Miroslav Žbánek s tím, že podobně se počet přestupků snížil i jinde.

Kde se již měří?

Dříve měřily nejvyšší povolenou rychlost stacionární radary pouze na ulicích Přerovská, Okružní, Švabinského a v Chomoutově. Nový radar na ulici Jižní funguje v režimu kombinovaného měření úsekové a okamžité rychlosti podobně jako v Chomoutově a ve Chválkovicích, zbývající dva radary měří okamžitou rychlost.

První stacionární radary, na ulicích Švabinského a Dalimilova, byly spuštěny do ostrého provozu v lednu 2024. Po prvních měsících, kdy se počet přestupků pohyboval mezi čtyřmi až šesti stovkami za měsíc, došlo k postupnému poklesu na zhruba 200 - 300 přestupků za měsíc.

V dubnu loňského roku poté přibyl třetí stacionární radar a to konkrétně na dopravně vytížené ulici Přerovská. Zde za dobu jeho fungování evidujeme více než 16 tisíc přestupků. Nejkrizovější byl červen minulého roku se zjištěnými 2 246 případy porušení nejvyšší povolené rychlosti a v průměru zde měsíčně dochází k více než devíti stovkám přestupků.

A nakonec jako poslední byl instalován a spuštěn do provozu radar na ulici Okružní (červenec 2024), kde docházelo vzhledem ke sklonu vozovky k častému překračování rychlosti. I zde došlo ke zklidnění dopravy z počátečních 300 přestupků za měsíc na průměrných 190. Během doby fungování všech čtyř stacionárních radarů se řidiči dopustili více než 33 tisíc případů překročení nejvyšší povolené rychlosti.